Zakup maszyn budowlanych to duża inwestycja, która przerasta wiele firm – zwłaszcza tych debiutujących na rynku. W tej sytuacji leasing sprzętu budowlanego jest atrakcyjną i popularną alternatywą. Dzięki leasingowi przedsiębiorstwo może szybko zacząć korzystać z danego sprzętu i generować zyski. Niektórzy właściciele obawiają się ryzyka i ogromu formalności związanych z procedurą leasingową, jednak zupełnie niepotrzebnie. W niniejszym artykule omówimy dla Państwa proces leasingu na sprzęt budowlany, krok po kroku przechodząc przez kolejne jego etapy.
Leasing maszyn używanych i nowych dla firmy budowlanej – kiedy warto się zdecydować?
Koparka, koparko-ładowarka, spycharka, ładowarka, dźwig, betoniarka, pojazdy do transportu materiałów – ten różnorodny sprzęt to zwykle podstawa działania firmy budowlanej. Jednak nawet w przypadku podmiotów obecnych na rynku od wielu lat zakup maszyny budowlanej może zaburzać płynność finansową przedsiębiorstwa.
Niezależnie od tego czy chodzi sprzęt do budownictwa mieszkaniowego, czy do robót drogowych, leasing pozwala w elastyczny sposób finansować go bez zamrażania znacznego kapitału. Właśnie dlatego firma budowlana niemal każdej wielkości i o zróżnicowanych potrzebach może skorzystać na leasingu.
Na czym polega leasing na maszyny budowlane?
Wbrew obawom wielu przedsiębiorców, leasing na sprzęt budowlany nie jest o wiele bardziej skomplikowany niż w przypadku najczęściej spotykanego leasingu na samochód. Mogą się co prawda pojawić pewne bardziej złożone kwestie, np. te związane z opodatkowaniem, jednak tymi kwestiami zajmą się specjaliści z ALPINA Leasing.
Leasingodawca przekazuje dany sprzęt leasingobiorcy do użytkowania na podstawie określonych wcześniej warunków umowy. W tejże umowie określona jest także wysokość rat opłacalnych przez leasingobiorcę co miesiąc, podobnie jak inne kwestie takie jak wysokość wkładu własnego i opłaty wstępnej czy cena ewentualnego wykupu.
Pod względem prawnym leasingodawca pozostaje właścicielem maszyny, zaś leasingobiorca jej używa. Po spłaceniu wszystkich rat, w zależności czy jest to leasing finansowy czy operacyjny, sprzęt automatycznie przechodzi na własność firmy lub istnieje możliwość jego wykupu za ułamek pierwotnej wartości.
Jak wziąć maszynę budowlaną w leasing? Instrukcja krok po kroku
Wzięcie maszyny budowlanej w leasing jest znacznie prostsze, niż gdyby zdecydować się na finansowanie kredytem. Weźmy za przykład leasing koparki – oto skrócony przebieg postępowania:
- Wybór sprzętu – najpierw należy wybrać interesującą nas maszynę – do wyboru są zarówno sprzęty nowe, jak i używane (mające nawet do 20 lat). Na tym etapie można skorzystać z naszego kalkulatora leasingowego, by poznać orientacyjne warunki umowy.
- Kontakt i ustalenie warunków – omówienie z jednym z naszych ekspertów swoich oczekiwań odnośnie leasingu na koparkę pozwoli uzyskać satysfakcjonujące warunki. Zajmiemy się optymalizacją podatkową i większością formalności – w tym organizacją atrakcyjnego ubezpieczenia. Właśnie dlatego cała procedura jest tak prosta! Firmy leasingowe czasami wymagają przedstawienia dokumentów związanych z finansami firmy i nie udzielają leasingu nowym firmom – w ALPINA Leasing problem ten jednak nie występuje. Konieczne jest natomiast przedstawienie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.
- Weryfikacja – nim koparka w leasingu trafi do leasingobiorcy, trzeba poczekać na decyzję o przyznaniu finansowania – zwykle nie trwa to dłużej niż kilka dni.
- Korzystanie ze sprzętu – maszyna trafia do leasingobiorcy i można jej używać w toku działalności płacąc comiesięczne raty. Także na tym etapie nasi eksperci wciąż pozostają do Państwa dyspozycji.
- Zakończenie umowy – koparka dalej może działać w firmie, jeśli zostanie wykupiona za ustaloną wcześniej kwotę.
Warunki leasingu maszyn budowlanych
W branży budowlanej występuje sezonowość dochodów – są one o wiele niższe zimą zaś znacznie zwiększają się w okresie wiosenno-letnim. W ALPINA Leasing jest to brane pod uwagę przy ustalaniu wysokości rat. Niska opłata wstępna, okres trwania umowy do 5 lat i możliwość finansowania maszyn także dla nowych firm – to tylko niektóre oferowanych przez nas warunków. Nawet w przypadku firm działających krócej niż 12 miesięcy można wziąć leasing w procedurze uproszczonej – wygodnie załatwiając wszystko telefonicznie oraz przez internet. W takim wypadku od wyboru maszyny budowlanej do rozpoczęcia korzystania z niej może minąć zaledwie kilka dni. Jak widać, leasing maszyn budowlanych jest z nami zawsze prosty, wygodny i korzystny!
FAQ:
- Na jak długo warto wziąć maszynę budowlaną w leasing?
To zależy wyłącznie od potrzeb przedsiębiorstwa, jednak warto mieć na uwadze, że dłuższy okres umowy wiąże się zawsze z niższymi ratami.
- Czy ubezpieczając leasingowaną maszynę budowlaną można wliczyć składkę w raty?
Tak, w ALPINA Leasing można połączyć obie te płatności dla wygody.
- Czy umowa na leasing na maszynę budowlaną może uwzględniać specyfikę branży?
Tak, specjaliści ALPINA leasing chętnie elastycznie dopasują procedury leasingowe np. do sezonowości dochodów w branży budowlanej.